Kursy

Plastfarb

preview

Wspierają Nas

YKP Bydgoszcz na Facebooku!

Nasz rejs rozpoczął się już podczas Steru na Bydgoszcz w sobotę 17.06. w czasie udziału w paradzie jednostek pływających. Duże zainteresowanie wywołały żagle z logotypem promującym projekt "Dopłyń do Bydgoszczy" oraz uczestnicy w koszulkach przedstawiających trasę rejsu, czego konsekwencją było dołączenie do rejsu dwóch jachtów motorowych z Kalisza.
Następnego dnia (18.06) o godz. 9:00 rejs rozpoczął się od śluzowania na śluzie „Czersko Polskie”. Do rejsu dołączyła dodatkowo motorówka z Bydgoszczy. Na Wisłę o godzinie 10:00 wypłynęło 8 jachtów. W rejsie w podstawowym składzie uczestniczyło 15 osób na jachtach Humbak, Nordian, Tunek, Dream, Luna2, Komandor17, a w dołączonych jachtach motorowych 5 osób na jachtach Koziorożec i Skorpion. O godz. 17:00 jachty weszły do portu w Grudziądzu...

GALERIA ZDJĘĆ

...a już nazajutrz (19.06) siedem jednostek ruszyło w drogę do Gniewu. Ze względu na niski stan Wisły kanał pod Zamkiem był nieczynny (suchy) i nie było możliwości dopłynięcia pod mury Zamku. Zadecydowano, że jachty z zostaną zacumowane przy przeprawie promowej. Uczestnicy ok. godziny 14:00 wyszli zwiedzać miasto Gniew oraz Zamek. O godzinie 17:00 wyruszono dalej. Do Białej Góry jachty wpłynęły około godz. 18:00. Zwiedzono „Wrota Powodziowe” oraz „Śluzę Biała Góra”. Uczestnicy rejsu nocowali w „marinie Biała Góra” niedaleko śluzy.
Rano następnego dnia (20.06) z inspektoratu wodnego otrzymaliśmy wiadomość, że śluza „Szonowo” przed Malborkiem uległa uszkodzeniu i naprawa może potrwać 4 dni. Uszkodzeniu uległy zawiasy drzwi śluzy. Zadecydowaliśmy o zmianie trasy i płynięciu do Elbląga okrężną drogą przez rzekę Szkarpawę. Na Wisłę wypłynęliśmy o godz. 10:00, na Szkarpawę przez śluzę „Gdańska Głowa” wpłynęliśmy ok 15:00, dalej przez rzekę Nogat (18:00), Kanał Jagielloński (19:30) i ostatecznie do „Jacht Klubu Elbląg” dopłynęliśmy o godz. 20:30. Zostały postawione maszty, a jachty przygotowane do wypłynięcia na Zalew Wiślany.
21.06 ok. godz. 9:30 cztery jachty z podstawowego składu wypłynęły przez rzekę Elbląg na Zalew Wiślany. Około godz. 16:00 zacumowaliśmy w marinie w Krynicy Morskiej. W porcie podniesiono maszty i postawiono żagle z logo rejsu. Widok ten przyciągał turystów spacerujących po promenadzie i często pytali się co to za rejs i jak tu dopłynęliśmy.
22.06 o godz. 10:00 postanowiliśmy przepłynąć do miejscowości Frombork. Niestety okazało się, że port jest w remoncie i trwają prace nurków przy wejściu do portu. Bosmanat portu Frombork nie pozwolił nam wpłynąć. Wobec czego zawróciliśmy i popłynęliśmy do Elbląga. Ok 18:00 zacumowaliśmy w Jachtklubie Elbląg.
Następny dzień (23.06) po złożeniu masztów ok. godz. 9:00 wypłynęliśmy w kierunku jeziora Drużno i pochylni Całuny. Wszystkie pięć pochylni (Całuny, Jelenie, Oleśnica, Kąty, Buczyniec) pokonaliśmy do godziny 16:00. Na pochylniach mijaliśmy statki pasażerskie turystyczne. Turyści byli żywo zainteresowani skąd płyniemy widząc banery. Często robili zdjęcia. Około godz. 21:30 dopłynęliśmy do miejscowości Miłomłyn. Następnego dnia rano zwiedziliśmy zabytkową śluzę w Miłomłynie i kamień upamiętniający pielgrzymki Jana Pawła II w tych okolicach.
24.06 przepłynęliśmy Kanałem Iławskim do jeziora Jeziorak. Tam postawiliśmy maszty i na żaglach popłynęliśmy do turystycznej miejscowości Siemiany. Po 1 godzinie pływania i 2 godzinach zwiedzania popłynęliśmy do Iławy, gdzie zacumowaliśmy w porcie Eko-marina. Ok godz 18:00 załogi wyruszyły w koszulkach reklamowych do miasta.